Mindok Karty mrtvého muže
Kód produktu: | U111115 |
Výrobce: | Mindok |
Dle věku od:: | 10 let |
Materiál: | Papír |
Související produkty
Alternativní zboží
V hře Karty mrtvého muže budete pokoušet své štěstí v roli piráta, snažícího se nahromadit co největší lup.
Karty mrtvého muže je jednoduchá, přesto však strategická karetní hra, plná riskování a napětí pro 2-4 hráče. Hráči se střídají v tazích, během kterých si berou karty a kombinují jejich schopnosti dohromady tak, aby si nakradli co nejvíce kořisti, aniž by přišli o větší množství svých karet na ruce.
Klíčovým mechanismem každého kola ve hře Karty mrtvého muže je otáčení karet, tedy náhodné nabrání karet z vrcholku balíčku a využití jejich schopností. Vaše kolo zde končí, jakmile se rozhodnete, že končí. Takto tedy můžete otáčet karty, dokud uznáte z vhodné, anebo dokud neotočíte kartu se symbolem, jež byl v daném kole již otočen. Pak přijdete o vše, co jste doposud získali. Právě ve správnám rozhodnutí, kdy ještě hrabat karty a kdy přestat, je největší dilema této hry. Ovšem ve zdrženlivosti zdejší strategie též netkví, protože pokud jste příliš opatrní, odvážnější protihráči vás lehce přebijí silnějším a úspěšnějším tahem.
Klíčem k úspěchu v Kartách mrtvého muže jsou právě zvláštní schopnosti na kartách, které se ještě různě vzájemně doplňují. Každý symbol zde má nějaký efekt, se kterým může hráč, který jej otočil, pracovat:
Kotva - Nechte si u sebe všechny karty, které jste nabrali předtím, než vás hra donutila uzavřít kolo
Kanón - Zničte kartu, kterou si vyložil předchozí hráč v minulém kole
Truhlice - Zdvojnásobte svoji kořist o tolik karet z odhazovacího balíčku, kolik jste jich doposud otočili. To je však možné pouze, pokud máte již vyloženou kartu klíče.
Hák - Zahrajte efekt jedné z vašich již vyložených karet.
Klíč - Umožňuje spustit efekt truhly.
Kraken - Oj! Teď musíte povinně otočit dvě další karty.
Mapa - Vezměte si tři karty z odhazovacího balíčku a jednu z nich zahrajte.
Mořská panna - Sice nemá žádnou zvláštní schopnost, ale je za více bodů (tedy 4-9, místo obvyklých 2-7)
Vědma - Podívejte se na další kartu předtím, než se rozhodnete, zdali ji otočíte či nikoli.
Šavle - Ukradněte poslední vyloženou kartu protihráče a ihned ji zahrajte.
Mnoho těchto vlastností se dobře doplňuje, například využitím háku můžete znovu ze své ruky zahrát šavli a ukrást tak protihráči truhlu, kterou propojíte s vaším klíčem. Chytrým používáním schopností karet, nikoli pouhým spoléháním na náhodu při tahání karty dokážete nahrabat spousty bodů. Jakmile dojde balíček karet, hráči si sečtou hodnoty nejvyšších karet v daném symbolu a vyhraje ten s nejvyšším počtem bodů.
Hra obsahuje:
60 karet kořisti
17 karet postav
6 karet různých variant hry
4 přehledové karty průběhu hry
4 přehledové karty efektů jednotlivých barev
3 karty pro variantu efektu barvy mořských panen
česká a slovenská pravidla hry
Počet hráčů: 2 - 4
Doba hry: 15 min